Archiwalny regulamin świadczenia usług przez Versum sp. z o.o. (obowiązujący do 24.05.2018)
Preambuła
Niniejszy Regulamin, wydany na podstawie Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422) określa warunki i zasady świadczenia usług przez Versum sp. z o.o., w zakresie wsparcia zarządzania przedsiębiorstwem.
1. DEFINICJE
- Operator – Versum Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą ul. Cieszyńska 90, 43-300 Bielsko Biała, NIP: 9372676744, REGON:362795750, KRS: 0000581756.
- Usługi – narzędzia i inne świadczenia wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem Kontrahenta, udostępnione w Serwisie przez Operatora na warunkach niniejszego Regulaminu.
- Serwis – portal internetowy prowadzony przez Operatora pod adresami versum.pl oraz versum.com.
- Kontrahent – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zlecająca Operatorowi świadczenie Usług, poprzez dokonanie Rejestracji lub złożenie zamówienia.
- Konto Kontrahenta (dalej także jako „Konto”) – wyodrębniona część Serwisu zawierająca zbiór informacji dotyczących Kontrahenta, umożliwiająca korzystanie przez Kontrahenta z Usług oraz zarządzanie profilami Użytkowników.
- Użytkownik – Kontrahent oraz każda osoba lub podmiot, któremu Kontrahent udzielił dostępu do Konta, poprzez utworzenie profilu o określonych uprawnieniach.
- Opłata – Opłata Abonamentowa oraz Opłata Dodatkowa, płatne przelewem bankowym lub poprzez system płatności elektronicznych, po wystawieniu przez Operatora dokumentu księgowego.
- Opłata Abonamentowa – wynagrodzenie wnoszone za Plan Abonamentowy z góry (chyba, że Tabela Opłat stanowi inaczej). Uregulowanie opłaty skutkuje przedłużeniem ważności Konta.
- Opłata Dodatkowa – wynagrodzenie wnoszone przez Kontrahenta za Usługi Dodatkowe z góry (chyba, że Tabela Opłat stanowi inaczej), zgodnie z Tabelą Opłat.
- Siła wyższa – zdarzenia spowodowane przyczynami, których nie można było przewidzieć i na które Operator nie miał wpływu, pomimo dołożenia najwyższej staranności w szczególności: klęski żywiołowe, wojny, zamieszki.
- Okres Próbny – czternaście dni kalendarzowych licząc od dnia dokonania Rejestracji, w których ważne jest Konto Kontrahenta i w których Kontrahent może korzystać z Usług bez konieczności wnoszenia Opłat.
- Plan Abonamentowy – (dalej także jako „Plan”) – zakres Usług świadczony przez Operatora (w zależności od wybranego przez Kontrahenta rodzaju Planu, zgodnie z Tabelą Opłat).
- Usługi Dodatkowe – Usługi wybrane przez Kontrahenta poza Planem Abonamentowym.
- Rejestracja – wypełnienie przez Kontrahenta elektronicznego formularza znajdującego się w Serwisie poprzez podanie wskazanych w formularzu danych oraz przesłanie ich Operatorowi za pomocą dostępnej w formularzu opcji. Dokonanie Rejestracji skutkuje utworzeniem Konta Kontrahenta oraz rozpoczęciem Okresu Próbnego.
- Umowa – kontrakt w przedmiocie świadczenia Usług zawierany pomiędzy Operatorem, a Kontrahentem na zasadach i w trybie określonym w Regulaminie.
- Regulamin – niniejszy dokument wraz z Tabelą Opłat.
- Tabela Opłat – integralna część Regulaminu zawierająca informacje o wysokości Opłat oraz terminie ich realizacji.
- Strona – Operator lub Kontrahent.
- Zablokowanie Konta (dalej także jako „Blokada Konta”) – uniemożliwienie Kontrahentowi korzystanie z Konta z przyczyn wskazanych w Regulaminie.
- Pomoc Techniczna – wsparcie Kontrahenta w zakresie obsługi Konta Kontrahenta.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Zawarcie Umowy następuje poprzez dokonanie Rejestracji.
- Dostęp do Usług jest możliwy wyłącznie dla podmiotów, które dokonały uprzedniej Rejestracji.
- Regulamin określa zasady korzystania przez Kontrahentów z Usług.
3. PRAWA I OBOWIĄZKI KONTRAHENTA
- Kontrahent jest dysponentem danych jakie wprowadził w zakresie Konta.
- Kontrahent ma prawo do bezpłatnej Pomocy Technicznej drogą poczty elektronicznej, poprzez formularz kontaktowy w Serwisie lub za pośrednictwem infolinii.
- Kontrahent zobowiązany jest do:
- podania prawdziwych i kompletnych danych w trakcie Rejestracji oraz zamawiania Usług,
- terminowego regulowania Opłat,
- niezwłocznej aktualizacji danych Kontrahenta w przypadku ich zmiany.
- Kontrahent oświadcza, że dane zamieszczone w zakresie Konta są zgodne z prawem i stanem faktycznym.
- Kontrahent nie może dostarczać w zakresie Serwisu oraz Konta Kontrahenta treści o charakterze bezprawnym.
4. PRAWA I OBOWIĄZKI OPERATORA
- Operator świadczy Usługi w zakresie wybranym przez Kontrahenta, przy zachowaniu należytej staranności.
- Operator zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta Kontrahenta w przypadku:
- naruszenia przez Kontrahenta niniejszego Regulaminu,
- używania Konta w sposób niezgodny z obowiązującym prawem lub w sposób naruszający dobre obyczaje,
- powzięcia przez Operatora uzasadnionych wątpliwości, co do prawdziwości danych wskazanych podczas Rejestracji lub składania zamówienia,
- innych przypadkach wskazanych wprost w Regulaminie.
- Kontrahent jest informowany o Blokadzie Konta, bezpośrednio po jej dokonaniu, za pomocą komunikatu wyświetlanego w zakresie Konta Kontrahenta oraz poprzez wiadomość przesłaną na adres poczty elektronicznej podany przez Kontrahenta.
- Operator zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych i aktualizacyjnych w zakresie Serwisu. Operator dołoży wszelkich starań, aby wskazane prace były realizowane w najkrótszym możliwym czasie.
5. ZAMAWIANIE I ŚWIADCZENIE USŁUG
- Po dokonaniu Rejestracji następuje aktywacja Konta Kontrahenta na Okres Próbny. Przeprowadzenie Rejestracji jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją Regulaminu przez Kontrahenta.
- W Okresie Próbnym oraz po jego zakończeniu Kontrahent może złożyć zamówienie na świadczenie Usług. Celem złożenia zamówienia należy wypełnić formularz zamówienia, dostępny w zakresie Konta wskazując:
- Plan Abonamentowy,
- Usługi Dodatkowe,
- czas ważności Konta Kontrahenta (czas trwania Umowy),
- dane niezbędne do wystawienia faktur oraz adres poczty elektronicznej, na jaki faktury mają być wysyłane.
- Po Okresie Próbnym, Konto Kontrahenta zostanie zablokowane do czasu złożenia zamówienia na świadczenie Usług.
- W przypadku, gdy Kontrahent nie opłaci złożonego zamówienia lub nie ureguluje Opłat, w terminie wskazanym w przesłanym do niego dokumencie księgowym, pomimo wezwaniu go przez Operatora w formie mailowej na adres podany przez Kontrahenta oraz za pomocą komunikatu wyświetlanego w zakresie Konta Kontrahenta do realizacji płatności, w dodatkowym siedmiodniowym terminie, Konto Kontrahenta zostanie zablokowane do czasu opłacenia zamówienia lub uregulowania Opłat.
- Opłata winna być uiszczona w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wystawienia dokumentu księgowego.
- Kontrahent wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną.
- Za moment powstania obowiązku podatkowego uznaje się moment przedłużenia okresu ważności Konta Kontrahenta w zakresie wybranego Planu Abonamentowego lub Usług Dodatkowych, co zostaje potwierdzone wystawieniem dokumentu księgowego.
- W czasie trwania Umowy, Kontrahent może zmienić Plan Abonamentowy lub wydłużyć ważność Konta z tym zastrzeżeniem, iż wybór Planu o niższej cenie, nie skutkuje obowiązkiem zwrotu przez Operatora uiszczonych już Opłat. Zmiana Planu Abonamentowego lub wydłużenie okresu ważności Konta zostaje wprowadzone z chwilą dokonania ich przez Kontrahenta w zakresie Konta.
- Rozliczenie należności z tytułu zmiany Planu Abonamentowego w przypadku wybrania Planu o wyższej cenie, zostanie dokonane zgodnie z Tabelą Opłat, proporcjonalnie do okresu w jakim Kontrahent korzystał z poszczególnych Planów Abonamentowych.
- Kontrahent jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w każdym czasie, z tym zastrzeżeniem że wypowiedzenie powinno być złożone nie później niż na trzy dni robocze przed końcem okresu ważności Konta Kontrahenta. W przypadku braku wypowiedzenia Umowy w terminie, o którym mowa powyżej stosuje się punkt 5.14 Regulaminu. Wypowiedzenie może być dokonane w następujący sposób:
- pisemnie na adres Operatora,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres biuro@versum.pl,
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w zakresie Konta Kontrahenta
- za pomocą funkcjonalności dostępnej w zakresie Konta Kontrahenta.
- Wypowiedzenie umowy nie skutkuje koniecznością zwrotu przez Operatora uiszczonych już Opłat.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Kontrahenta, na jego wniosek skierowany do Operatora za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakresie Konta, w terminie 7 (siedmiu) dni licząc od dnia wypowiedzenia Umowy:
- Operator sporządzi i przekaże Kontrahentowi na adres poczty elektronicznej podany w czasie Rejestracji lub inny adres wskazany przez Kontrahenta kopię danych znajdujących się w zakresie Konta Kontrahenta, lub
- Operator przechowa dane znajdujące się w zakresie Konta Kontrahenta przez czas ustalony z Kontrahentem.
- Po upływie terminu wskazanego w punkcie 5.12 powyżej, Konto Kontrahenta zostaje usunięte, chyba że Kontrahent postanowił inaczej zgodnie z punktem 5.12.2.
- Brak wypowiedzenia Umowy przez Kontrahenta, skutkuje automatycznym przedłużeniem ważności Konta Kontrahenta (zawarciem nowej Umowy) zgodnie z Planem Abonamentowym, Usługami Dodatkowymi i na czas wskazany przez Kontrahenta podczas składania zamówienia lub jaki Kontrahent wskazał po złożeniu zamówienia w zakresie swojego Konta. W takim przypadku ważność Konta jest przedłużana z tym zastrzeżeniem, iż w sytuacji braku dostępności w Serwisie dotychczasowego Planu Abonamentowego, Kontrahentowi zostanie przypisany Plan najbardziej zbliżony (biorąc pod uwagę kryterium liczby terminarzy), na co Kontrahent wyraża zgodę.
- Operator może rozwiązać umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.
- Operator może rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli przyczyny Blokady, o których mowa w 4.2 nie ustaną w terminie 30 dni od jej dokonania.
6. DANE KONTRAHENTA
- Administratorem danych osobowych Kontrahentów jest Versum Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą ul. Cieszyńska 90, 43-300 Bielsko Biała, NIP: 9372676744, REGON:362795750, KRS: 0000581756. Operator może przetwarzać następujące dane osobowe Kontrahenta: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu wykonania Umowy oraz marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Operatora, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
- Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182),
- Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).
- Kontrahent ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak może się okazać niezbędne do świadczenia Usług (w przypadku Kontrahentów będących osobami fizycznymi, prowadzącymi działalność gospodarczą).
- Operator nie jest administratorem danych osobowych wprowadzonych przez Kontrahenta lub Użytkowników w zakresie Konta Kontrahenta.
7. PRAWA NA DOBRACH NIEMATERIALNYCH
- Wszelkie materiały umieszczone, udostępniane w ramach Serwisu, jak i sposób ich przedstawienia (układ) korzystają z ochrony przewidzianej w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631) lub w Ustawie prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 1410) i przysługują Operatorowi, chyba że co innego wyraźnie wynika z ich treści lub z okoliczności.
- Kontrahent jest uprawniony do korzystania z Usług przez czas trwania Umowy, wyłącznie w zakresie funkcjonalności udostępnionych mu przez Operatora, zgodnie ze złożonym przez Kontrahenta zamówieniem. Kontrahent nie uzyskuje jakichkolwiek praw, w tym praw własności intelektualnej ponad te wyraźnie określone treścią Umowy. W tym w szczególności Kontrahent nie jest uprawniony do uzyskania jakichkolwiek plików źródłowych.
8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Operator ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe wyłącznie z jego winy umyślnej. Odpowiedzialność Operatora jest ograniczona do wysokości trzykrotności miesięcznej Opłaty Abonamentowej.
- Odpowiedzialność Operatora za przerwy lub utrudnienia w korzystaniu z Usługi jest wyłączona, jeżeli wystąpi:
- okoliczność niezależna od Operatora (np. przypadek Siły Wyższej, działanie osoby trzeciej, działanie Kontrahenta);
- potrzeba dokonania jakiejkolwiek naprawy, modyfikacji lub konserwacji sprzętu albo oprogramowania służących do świadczenia Usługi, o ile łączna przerwa w dostępie do Usługi nie przekracza łącznie 48 godzin w miesiącu kalendarzowym.
- błąd lub opóźnienie w transmisji, chyba że do błędów lub opóźnień w transmisji doszło z winy Operatora.
- Kontrahent zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody powstałe w wyniku niezgodnego z prawem, Regulaminem lub zwyczajem działania lub zaniechania Kontrahenta, zarówno zakresie strat jak i utraconych korzyści. W tym Kontrahent obowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Operatora związanych z dochodzeniem przez niego odszkodowania.
- Kontrahent ponosi pełną odpowiedzialność za podmioty, którym udzielił dostępu do Konta.
9. REKLAMACJE
- Kontrahent ma prawo w każdym czasie złożyć reklamację dotyczącą korzystania z Serwisu.
- Reklamacje należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@versum.pl lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakresie Konta.
- Reklamacja powinna zawierać: nazwę Kontrahenta, adres poczty elektronicznej, na który ma zostać przesłana odpowiedź oraz opis przedmiotu reklamacji (umożliwiający jej rozpatrzenie).
- Operator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni roboczych, chyba że Kontrahent:
- nie opisał przedmiotu reklamacji w sposób umożliwiający jej rozpatrzenie,
- nie podał danych umożliwiających identyfikację Kontrahenta.
- W przypadku, o którym mowa w 9.4.1.- 9.4.2 termin na rozpatrzenie reklamacji biegnie od dnia, w którym Kontrahent dostarczył Operatorowi brakujące informacje.
- Odpowiedź na reklamację Operator kieruje na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kontrahenta.
10. WARUNKI TECHNICZNE
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu oraz Usług niezbędny jest:
- komputer – posiadający dostęp do sieci Internet, wyposażony w aktualną przeglądarkę internetową lub
- urządzenie mobilne (smartphone/tablet lub inne) – posiadające dostęp do sieci Internet, wyposażone w aktualną przeglądarkę internetową
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa podlega prawu polskiemu.
- Operator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w zakresie Serwisu lub Usług, które nie stanowią modyfikacji istotnych postanowień Regulaminu, w tym:
- wynikających z wydanej decyzji administracyjnej lub wyroku,
- wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- zmiany szaty graficznej oraz funkcjonalności.
- Kontrahent zostanie poinformowany o zmianach o których mowa w 11.2. w zakresie Konta. Zmiany, wchodzą w życie z chwilą ich wprowadzenia.
- Operator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie.Operator poinformuje Kontrahenta drogą poczty elektronicznej na wskazany przez Kontrahenta adres e-mail oraz w zakresie Konta co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie. Korzystanie z Serwisu oraz Konta Kontrahenta po dacie wejścia w życie zmian Regulaminu jest jednoznaczne z ich akceptacją i nie wymaga składania przez Kontrahenta żadnego odrębnego oświadczenia.
- Zmiana Tabeli Opłat nie wpływa na ceny Usług już opłaconych.
- Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszej Umowy zostaną uznane w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Umowy.
- Wszelkie informacje dotyczące Umowy uzyskane przez Kontrahenta, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Operatora w rozumieniu Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U. 2003 Nr 153, poz. 1503).
- Wszelkie spory pomiędzy Stronami wynikające z Regulaminu lub z nim związane będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Operatora.
Załącznik nr I – TABELA OPŁAT
Usługi Podstawowe | ||||
Nazwa Planu Abonamentowego | SOLO | BASIC | MEDIUM | PRO |
liczba terminarzy dla pracowników | 1 | do 6 | do 12 | powyżej 12 |
cena / miesiąc | 69 zł | 119 zł | 189 zł | 299 zł |
liczba SMSów gratis w Planie | 50 | 50 | 50 | 50 |
cena SMS Standard poza Planem / sztuka (płatne z dołu po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) | 0,10 zł | 0,10 zł | 0,10 zł | 0,10 zł |
cena SMS Premium poza Planem / sztuka (płatne z dołu po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) | 0,12 zł | 0,12 zł | 0,12 zł | 0,12 zł |
cena SMS poza Planem wysyłanych na numery zagraniczne / sztuka (płatne z dołu po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) | 0,30 zł | 0,30 zł | 0,30 zł | 0,30 zł |
Usługi Dodatkowe | ||||
dodatek „Marketing Automatyczny” / miesiąc | 49 zł | 49 zł | 49 zł | gratis |
dodatek „Program Lojalnościowy” / miesiąc | 79 zł | 79 zł | 79 zł | 79 zł |
dodatek „Fiskalizacja” / rok | niedostępny | 299 zł | 299 zł | 299 zł |
Indywidualna nazwa nadawcy wiadomości SMS | jednorazowa opłata aktywacyjna 49 zł |
Objaśnienia:
Koszty wiadomość SMS naliczane są do 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca kalendarzowego, w którym Kontrahent wysłał przynajmniej 1 wiadomość SMS poza Planem Abonamentowym.
Opłaty stanowią kwoty netto, do których należy doliczyć podatek VAT w aktualnie obowiązującej stawce.
Regulamin i Tabela Opłat obowiązują od 01.01.2018 r.