Znajdź coś, co kochasz i oddaj się temu!
Strategie rozwoju biznesu bywają różne. Często chcemy oferować jak najwięcej i docierać do jak największej liczby klientów. Tymczasem okazuje się, że w branży beauty mniej może znaczyć więcej.
Szeroki zakres usług czy wąska specjalizacja – to pytanie zadaje sobie wielu właścicieli salonów. Bez wątpienia istnieją okoliczności, w których to ten pierwszy wariant sprawdzi się lepiej, na przykład w przypadku biznesów działających w małych miejscowościach, które są jedynymi w okolicy. Jednak w warunkach szybko rosnącej konkurencji (a co za tym idzie: zmieniających się oczekiwań klientów) może okazać się, że taki salon szybko odda palmę pierwszeństwa. Może więc warto pomyśleć o specjalizacji?
Pomysł dla oszczędnych
Szeroki wachlarz usług wymaga równie szeroko zakrojonych inwestycji. Jeśli salon kosmetyczny usługi różnego rodzaju chce wykonywać na dobrym poziomie, potrzeba wielu sprzętów, szkoleń, zatrudnienia większej liczby pracowników… Może okazać się, że specjalizacja – nawet związana z zaawansowanymi technologicznie zabiegami – będzie dla przedsiębiorcy tańsza i bardziej opłacalna. Mniejszych nakładów finansowych będzie wymagać także reklama. O wiele łatwiej jest zbudować świadomość marki, która wyróżnia się na rynku. Bardziej efektywne i tańsze niż przy szerszym zakresie usług jest też pozycjonowanie w wyszukiwarkach oparte na precyzyjnych frazach – bez problemu trafisz do przyszłych klientów!
Liczą się eksperci
Świadomość klientów rośnie – to niezaprzeczalny fakt. Kryterium lokalizacji dawno zeszło na dalszy plan, teraz liczy się przede wszystkim jakość. Osoby szukające najlepszych usług z zakresu laseroterapii będą rozglądać się raczej za salonem, który się w tym specjalizuje. W oczywisty sposób profesjonaliści skupiający się na wybranym obszarze postrzegani są jako eksperci w danym zakresie i wzbudzają większe zaufanie. Łatwiej zresztą osiągnąć poziom mistrzowski, kiedy można poświęcić się w pełni jednemu zagadnieniu, szczególnie, jeśli w grę wchodzi pasja. Rynek beauty rozwija się przecież dynamicznie, zalewany jest nowinkami – nie sposób za nimi wszystkimi nadążyć, ale zostając w tyle, ryzykujemy utratę klientów. Warto więc poszukać swojej niszy, specjalizacji, która będzie jednocześnie pasją.
W Versum to znaleźliśmy – kochamy tylko beauty!
Jesteśmy najlepszym przykładem tego, że warto stawiać na specjalizację. Oprogramowanie Versum mogłoby z powodzeniem zostać dopasowane do potrzeb innych branż i służyć do zarządzania biznesami innymi niż beauty, ale takim kierunkiem rozwoju nie jesteśmy zainteresowani. Dlaczego? Po pierwsze branża beauty to nasza pasja. Dobrze znamy jej specyfikę, potrzeby salonów i widzimy, jak wiele obszarów można jeszcze udoskonalić. Po drugie ponad 46000 specjalistów obdarza nas zaufaniem, którego nie możemy zawieść. Zamiast angażować zasoby w eksplorowanie innych branż, wolimy przeznaczyć je na rozwijanie systemu tak, by jak najlepiej wspierał działanie salonów. Funkcje Versum były, są i będą skalibrowane na ich potrzeby, a Moment.pl pozostanie jedyną w Polsce platformą do rezerwacji wizyt poświęconą wyłącznie usługom hair&beauty.
Nie znasz jeszcze Versum i Moment.pl?