Sposoby na promowanie salonu w 2021 roku
Wydarzenia online, transmisje na żywo, a może konto na TikToku? Dowiedz się więcej o trzech nowoczesnych sposobach promowania salonu w internecie, które mogą Ci pomóc dotrzeć do nowych klientów, na powrót zainteresować tych, którzy od dawna nie pojawili się w salonie i utrzymać kontakty ze stałymi klientami!
Choć internet od dawna jest jednym z kluczowych kanałów komunikacji z klientami w wielu branżach, 2020 rok przyniósł swego rodzaju rewolucję. Do sieci przenieśliśmy większość naszych aktywności. Pora więc, by Twój salon także mocno zaistniał online, i to w sposób zupełnie inny niż dotychczas.
Chcesz, żeby klienci sami promowali Twój salon? Pobierz poradnik, który pomoże Ci zmienić klientów w ambasadorów Twojej marki!
Dni otwarte, czyli wydarzenie online
Pandemia uniemożliwia organizowanie tego rodzaju eventów w salonie, ale to nie oznacza, że musisz zupełnie z nich zrezygnować. Nawet jeśli wydarzenie przyciągnie mniej osób, niż byłoby to możliwe w realu, nadal może Ci się to opłacać. Odchodzą przecież koszty takie jak catering.
Wśród atrakcji tego dnia mogą znaleźć się spotkania z ekspertami udzielającymi porad, pokazy na modelkach albo warsztaty domowej pielęgnacji. Te ostatnie pozwolą Ci wyjątkowo mocno zaangażować klientów. Wystarczy, że zapisanym osobom wyślesz wcześniej próbki preparatów, a podczas wydarzenia poinstruujesz, jak ich używać (może to być np. samodzielny masaż karku).
Do transmisji eventu w zupełności wystarczy kamera smartfona, ale dla lepszej jakości obrazu warto zaopatrzyć się w statyw i dobre światło. Pamiętaj także o promowaniu wydarzenia z odpowiednim wyprzedzeniem.
Transmisje na żywo na Facebooku lub Instagramie
Dni otwarte to duże wydarzenie, które wymaga gruntownego przygotowania, jednak spotkania online ze swoimi klientami i obserwatorami możesz organizować regularnie. Ta forma aktywności cieszy się sporą popularnością. Warto ją rozważyć z dwóch powodów. Po pierwsze wbrew pozorom mogą zająć mniej czasu niż publikowanie innych treści w social mediach. To, co dzieje się na żywo, nie wymaga obróbki, dopuszcza pomyłki i problemy techniczne. Po drugie live pozwala zwiększać zasięgi organiczne. Osoby obserwujące Twój fanpage dostaną powiadomienie o rozpoczętej transmisji na żywo. Jeszcze większe zasięgi wygeneruje zrobienie jej z innym twórcą internetowym. Dodatkowo wartościowe nagranie można zapisać, żeby było dostępne także później.
Facebook to świetne narzędzie do pozyskiwania klientów. Pobierz paczkę, w której znajdziesz gotowe posty i inne materiały, które pomogą Ci przyciągnąć klientki w Dzień Kobiet!
Jak zrobić live na instagramie lub transmisję na FB, która okaże się sukcesem? Pamiętaj, by zaplanować i poinformować odbiorców z wyprzedzeniem. Spytaj ich, o czym chcieliby porozmawiać. Podczas transmisji staraj się maksymalnie angażować widzów. Zadawaj pytania, poproś o to, by w swoich kanałach podzielili się informacją, że biorą udział w Twoim szkoleniu, zachęcaj do komentowania (komentarze na Facebooku to także sposób na zwiększenie zasięgu).
Konto na TikToku
Aplikacja dla dzieciaków? Śmieszne filmiki? Może i tak, ale to również potężne narzędzie marketingowe, którego nie bagatelizują światowe marki. Jeśli wśród swoich klientów masz osoby młode, wiedz, że to prawdopodobnie tam (a nie na Facebooku czy Instagramie) spędzają teraz czas. TikTok jest aktualnie najczęściej pobieraną aplikacją. 76% użytkowników korzysta z tego medium co najmniej dwa razy dziennie, a aż 34% stanowią osoby najbardziej zaangażowane, sięgające po aplikację częściej niż 10 razy w ciągu dnia. Wykorzystaj ten potencjał!
Jakie treści możesz publikować na TikToku? Tutoriale beauty, wyzwania, treści humorystyczne. Zanim jednak zaczniesz to robić, daj sobie czas na poznanie specyfiki tego kanału. Podglądaj przez jakiś czas inne salony i marki beauty. Zrozumienie fenomenu tej aplikacji będzie kluczem do pozyskania młodego, zaangażowanego klienta.
Czy pojawianie się coraz to nowszych możliwości dotarcia do klientów sprawia, że to, co już znasz, przestanie działać? Oczywiście nie. Jednak poznawanie świeżych rozwiązań, sprawdzanie, czy to coś dla Ciebie, kiedy są one dopiero nowinkami, może dać Ci dużą przewagę nad konkurencją. Lepiej przecież być pionierem, niż tym, który gasi światło. A jeśli chcesz mieć dostęp do najbardziej innowacyjnych i efektywnych rozwiązań ułatwiających zarządzanie salonem, skorzystaj ze wsparcia Versum!