Pokochaj liczby, czyli jak statystyki i raporty pomagają Ci rozwijać biznes
Po raporty i statystyki z działalności salonu warto sięgać nie tylko planując większe inwestycje, ale także po to, aby na bieżąco kontrolować sytuację firmy. Pomagają one ocenić, czy biznes rozwija się zgodnie z założeniami oraz zaplanować dalsze kroki tego rozwoju. Są “trudne”, ale warto je pokochać! Za co?
Raporty i statystyki to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat Twojego salonu. Zapewniają Ci lepszą kontrolę nad jego bieżącą sytuacją, a jednocześnie dostarczają wiedzy, która ułatwia podejmowanie trafnych decyzji – inwestycyjnych, organizacyjnych czy kadrowych. Choć ręczne przygotowanie zestawień jest męczące i czasochłonne, możesz oszczędzić sobie tego wysiłku. Na pomoc przychodzi system zapisywania klientów Versum, który sam zbiera dla Ciebie niezbędne informacje i przygotowuje raporty, aby czekały na Ciebie zawsze, gdy zechcesz do nich zajrzeć. To najlepszy sposób, by na dobre zaprzyjaźnić się ze statystykami i w pełni wykorzystać wsparcie, jakie zapewniają Twojej firmie. Co jeszcze może Cię do nich przekonać?
Za co pokochać raporty finansowe?
Raporty finansowe pozwalają oceniać popularność produktów i usług, a także skuteczność akcji promocyjnych. Ponadto pomagają unikać kryzysów finansowych i ułatwiają podejmowanie decyzji o kolejnych krokach rozwoju firmy. Przydają się także wtedy, gdy potrzebujesz szybkiego wglądu do aktualnej sytuacji salonu – np. gdy jesteś na urlopie czy w delegacji i chcesz sprawdzić, jak radzi sobie Twój zespół.
Z takich statystyk dowiesz się między innymi, ile zrealizowano wizyt, jak wygląda sprzedaż produktów, jakie są aktualne przychody czy stan gotówki w kasie. W ten sposób zyskasz jasny obraz tego, jak radzą sobie Twoi pracownicy, ilu mieli klientów i jaki obrót wygenerowali danego dnia. Co ważne, w systemie Versum takie dane są generowane w czasie rzeczywistym, co oznacza, że każdy pobrany przez Ciebie raport będzie zawsze zawierał najświeższe informacje.
Za co pokochać raporty zadowolenia i powracalności klientów?
Wskaźniki powracalności i zadowolenia umożliwiają Ci realne prognozowanie liczby wizyt oraz przychodów. To znacznie ułatwia planowanie budżetu, zakup odpowiednich ilości produktów i kosmetyków oraz podejmowanie decyzji o ewentualnych inwestycjach. Dowiesz się z nich także, na ile klienci są zadowoleni z usług Twojego salonu, jak wielu z nich zdecydowało się umówić na kolejną wizytę oraz czy do któregoś z pracowników wracają szczególnie chętnie.
Dlaczego to ważne? Ponieważ wysiłek włożony w pozyskiwanie nowych klientów nie ma sensu, jeżeli salon nie jest w stanie ich zatrzymać. Zanim zainwestujesz w kampanię promocyjną, przeanalizuj więc najpierw wskaźnik powracalności. Zastanów się, jak go poprawić oraz jak zyskać lojalność obecnych odbiorców. Dodatkowo, jeżeli jeden z pracowników wyróżnia się gronem powracających klientów, sprawdź, na czym opiera się jego skuteczność i zadbaj o to, aby reszta zespołu uczyła się od niego.
Za co pokochać statystyki efektywności pracowników?
Efektywne i sprawiedliwe zarządzanie pracownikami może stanowić wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych menedżerów. Nie ulega jednak wątpliwości, że to niezwykle ważna kwestia – Twój zespół pracuje przecież na sukces Twojego salonu. Warto więc sięgnąć po rozwiązania, które ułatwią Ci podejmowanie właściwych kroków w tym zakresie.
Raporty przedstawiające wyniki poszczególnych pracowników (przychody, ilość zrealizowanych wizyt, przepracowanych godzin itp.) pomogą Ci rzetelnie oceniać ich efektywność i odpowiednio reagować – nagradzać najlepszych oraz zapewniać niezbędne wsparcie tym osobom, które tego potrzebują. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej dbać o komfort pracy swojego zespołu i odpowiednio go motywować, a co za tym idzie – zwiększać jego skuteczność. Z pewnością pomogą Ci w tym także inne funkcje Versum, przeznaczone do zarządzania pracownikami – jak np. narzędzia do rozliczania czasu pracy, wynagrodzeń czy prowizji.
Za co pokochać raporty sprzedaży i stanów magazynowych?
Produkty w Twoim salonie to zamrożone aktywa, dlatego bardzo ważne jest, aby prawidłowo nimi dysponować i nadzorować ich zużycie. Tutaj ponownie z pomocą przychodzi Versum. System nie tylko odnotowuje sprzedaż i wykorzystanie produktów, ale także kontroluje ich aktualny stan w magazynie – aby przypomnieć Ci, gdy zapasy zaczną dobiegać końca.
W każdym momencie masz możliwość zweryfikowania aktualnych stanów magazynowych, a także sprawdzenia, które z produktów przynoszą największe zyski. Planowanie wpływów czy zamawianie odpowiedniej ilości towaru nie będzie już kłopotem. A jeśli słowo „inwentaryzacja” przyprawiało Cię dotąd o ból głowy, możesz odetchnąć z ulgą. System pomoże Ci w kilka minut stworzyć wszystkie potrzebne zestawienia i szybko przejść cały proces.
Choć czasami trudno je docenić, nie ulega wątpliwości, że statystyki to ogromna pomoc w prowadzeniu biznesu. Ułatwiają skuteczne eliminowanie jego słabości i unikanie nieprzyjemnych niespodzianek, a jednocześnie pielęgnowanie dobrych praktyk i prężne rozwijanie firmy. Pamiętaj też, że miłość do raportów wcale nie musi być trudna! Wystarczy, że wykorzystasz wsparcie systemu Versum, który oprócz przygotowywania szczegółowych zestawień pomoże Ci także w realizacji wielu innych obowiązków w salonie.
Nie znasz jeszcze Versum?