Jak sprawnie zarządzać salonem fryzjerskim – wywiad z Pawłem Kamińskim
W grudniowym numerze magazynu Fale Loki Koki ukazał się interesujący wywiad z Pawłem Kamińskim, właścicielem salonu i fryzjerskiej Akademii Maestro oraz trenerem instruktorów marki Kemon.
Paweł Kamiński to jeden z najlepszych stylistów fryzjerskich w Polsce, którego nazwisko znane jest również za granicą. Związany jest z branżą od kilkunastu lat. W wywiadzie opowiada o tym, jak jego zdaniem powinien wyglądać nowoczesny salon i w jakim kierunku rozwija się biznes zdrowia i urody.
Ewolucja branży fryzjerskiej
“Myślę, że w ciągu ostatnich kilku lat salony w Polsce bardzo ewoluowały. Widać rozwój, dążenie ku nowym trendom. Mam wrażenie, że rynek fryzjerski stawia dziś na indywidualność. Salony doskonalą usługi i przede wszystkim poszukują sposobu, żeby się wyróżnić – zaoferować klientowi coś oryginalnego, dopasowanego do jego osobistych preferencji. Dziś konkurencyjność rynkowa budowana jest bardziej w oparciu o wysoki poziom usług, oryginalność czy troskę o klienta niż na bazie samej ceny. Indywidualność widać również, a może przede wszystkim, w podejściu klienta. Poszukuje on miejsc i usług dostosowanych do niego. Takich, które koncentrują się na jego problemie. Klienci cenią salony poświęcające im więcej czasu i uwagi. Moim zdaniem dobre salony, chcąc utrzymać wysoki poziom usług i obsługi klienta, powinny inwestować. I mam tu na myśli zarówno szkolenia, doskonalenie umiejętności fryzjerskich, jak również inwestycje w produkty, sprzęt czy chociażby narzędzia pozwalające im na lepsze zarządzanie firmą – takie jak system Versum.”
Internet warunkiem rozwoju
Pan Paweł uważa, że będąc właścicielem lub managerem salonu należy być świadomym rozwiązań, jakie dostarczają nowe technologie. Jego zdaniem “Internet daje nam dzisiaj ogromne możliwości – szybki przepływ informacji, nieograniczoną dostępność. To trzeba wykorzystać. (…) Dzisiejszy rozwój technologii zapewnia nam bezpieczeństwo w zakresie przechowywania danych oraz nieograniczoną dostępność – czy to poprzez stałe łącze, czy poprzez urządzenia mobilne.”
Klient jest najważniejszy
Indywidualne podejście do klienta oraz dbanie o jego satysfakcję jest wartością nadrzędną w dobrze prosperującym salonie. Według pana Pawła, korzystanie z systemu do zarządzania salonem wprowadza porządek i co za tym idzie – sprawną obsługę klientów.
“Teraz mamy wszystko przejrzyście poukładane i zebrane w jednym miejscu. Widzimy to, co robiła klientka rok czy dwa lata temu i potrafimy wszystko sprawnie odtworzyć. Zdobywamy tym samym zaufanie i lojalność klienta, budujemy markę nowoczesnego salonu, który dba o klienta.”
Zadowoleni pracownicy
Sprawne zarządzanie salonem, to również dostarczenie wygodnych narzędzi dla innych pracowników.
“Ja niezwykle cenię możliwość wysyłania automatycznych przypomnień o wizytach. To zapewnia sprawną organizację oraz gwarantuje komfort moim pracownikom, którzy nie muszą pamiętać o konieczności kontaktowania się z klientami. Mogą pracować, a nie czekać na kogoś, kto zapomniał o wizycie. System Versum automatycznie wysyła przypomnienia poprzez mail czy telefon i taki klient, który zapomniał o wizycie, odruchowo odpowiada na SMS, a my natychmiast otrzymujemy komunikat w systemie.”
Oprócz automatycznych przypomnień o wizytach, zdaniem pana Pawła “bardzo przydatny w codziennej pracy salonu jest magazyn produktów. Możemy tam ewidencjonować wszystkie kosmetyki, których używamy w naszej pracy albo które sprzedajemy. Co więcej, system umożliwia podział produktów na różne grupy czy przypisywanie ich do klienta. Możemy na przykład łatwo zanotować w historii wizyt, czego dokładnie i w jakich ilościach używaliśmy ostatnio. Dzięki systemowi mamy dość klarowną sytuację w magazynie farb oraz jasność w komunikacji z naszymi pracownikami. Versum to doskonałe narzędzie organizacyjne. “
Dziękujemy Pawłowi Kamińskiemu za dobre słowa na temat naszego oprogramowania. Naszym celem jest dążenie do tego, aby takich opinii było jak najwięcej. Jeśli Ty również chciałbyś wypróbować Versum zapraszamy do skorzystania z 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego na stronie systemu do zapisywania klientów www.versum.pl
Całość wywiadu można przeczytać w drukowanym magazynie Fale Loki Koki dostępnym w salonach kosmetycznych oraz autoryzowanych sklepach Fale Loki Koki na terenie całego kraju. Tutaj dostępna jest również darmowa wersja elektroniczna magazynu. Zapraszamy do lektury całego magazynu, a zwłaszcza artykułu o tym, jak zarządzać salonem fryzjerskim.