Inspirujący kurs dla managerów salonów – nowa inicjatywa Versum!

Kurs zarządzania salonem kosmetycznym

Dziś oficjalnie rusza Akademia Versum, projekt kierowany do branży fryzjerskiej i kosmetycznej. Publikujemy rozmowę z Sebastianem Maśką, właścicielem oprogramowania Versum oraz pomysłodawcą akademii.

Czy możesz powiedzieć coś więcej o tej inicjatywie?

Akademia Versum to kurs zarządzania salonem kosmetycznym, z którego mogą skorzystać wszystkie osoby pracujące w salonie – właściciele, managerowie czy pracownicy. Serwis zawiera wartościowe informacje o zarządzaniu salonem i pracownikami, finansach, działaniach marketingowych i profesjonalnej obsłudze klienta. Swoją wiedzą będą się dzielić najlepsi eksperci z branży – osoby, które znają teorię i mają duże doświadczenie. Do współpracy zaprosiliśmy aktywne i charyzmatyczne osobowości – ludzi, którzy prowadzą salony lub organizują szkolenia albo coaching dla firm z branży.

Jak oceniasz poziom rozwoju branży hair & beauty w Polsce? Czy ta branża potrzebuje edukacji?

Branża, w której działamy, jest niesłychanie konkurencyjna. Codziennie powstają nowe salony fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne, codziennie też inne są zamykane. Na rynku mogą przetrwać wyłącznie najlepsi – ci, którzy angażują się w prowadzony biznes, nieustannie się edukują i poszukują rozwiązań zmieniających salony na lepsze. Coraz bardziej wymagający są też klienci. Świadomi szerokiego wyboru, oczekują coraz wyższej jakości usług czy coraz bardziej profesjonalnej obsługi – salony muszą podążać za tymi wymaganiami. Pracując na co dzień z firmami z branży, widzimy wyraźnie, że świadomość osób, które zarządzają salonami, jest coraz wyższa. To dobrze, bo prowadzi to do rozwoju rynku w Polsce. Ale odpowiadając wprost na pytanie, trzeba przyznać, że ten rynek zdecydowanie wymaga edukacji. Widać bardzo dużo zapału do pracy, jednak brakuje wsparcia merytorycznego. Niestety nadal zbyt często salony prowadzone są bez pomysłu lub pomysł ogranicza się do nazwy salonu, lokalizacji czy wystroju wnętrza. Brakuje natomiast planu rozwoju, koncepcji, jak pozyskiwać klientów, jak ich dobrze obsługiwać i co zrobić, aby wracali do salonu.

I właśnie stąd pomysł na kurs?

Pracując z salonami, często słyszymy pytania i prośby o porady czy konsultacje z zakresu zarządzania salonem albo jego promocji. Regularnie jesteśmy obecni na szkoleniach i konferencjach branżowych, gdzie również mamy okazję porozmawiać z właścicielami czy managerami. Widzimy, jak entuzjastycznie reagują oni na wszystkie wartościowe informacje, które mogą wykorzystać do rozwoju biznesu i sprawniejszego prowadzenia firmy.

Jak w takim razie ma działać Akademia Versum i co będzie można znaleźć w serwisie?

Warto zaznaczyć, że Akademia Versum to internetowy kurs zarządzania salonem kosmetycznym i bardzo otwarty projekt. Przede wszystkim materiały (czy – jak je nazywamy – lekcje) udostępniamy czytelnikom bezpłatnie. Nie wymagamy opłat ani rejestracji. Zakładamy, że teksty będą publikowane dwa–trzy razy w miesiącu. Jeśli chodzi o tematykę, główne działy to zarządzanie, marketing i finanse. Ale nie zabraknie lekcji poruszających zagadnienia prawne, z zakresu obsługi klienta, zarządzania, rekrutacji personelu czy sprzedaży. Jak wspomniałem, to projekt otwarty, bo liczymy na pomysły czytelników. To od nich chcemy czerpać inspiracje; zamierzamy zajmować się tematami wartościowymi z ich punktu widzenia. Opieramy się również na doświadczeniu i sugestiach naszych ekspertów, którzy znają branżę i mogą realnie ocenić, co warto omówić.

Właśnie – eksperci. Chętnie zainteresowali się tym projektem?

Cóż, początkowe zainteresowanie było mniejsze, niż się spodziewaliśmy, ale z czasem to się zmieniło. Myślę, że decydujące było nasze podejście. Od początku przyjęliśmy jedno główne założenie: lekcje publikowane w naszej akademii muszą nieść realną wartość dla czytelników. Zależy nam, aby po przeczytaniu materiału odbiorca otrzymał pewną dawkę wartościowej wiedzy i motywacji, która zachęci go do wprowadzania zmian. Chcemy, żeby wiedział, od czego zacząć i jak poprawić funkcjonowanie swojego salonu. Szukaliśmy ekspertów, którzy myślą podobnie. Udało się. Na rynku jest spore grono osób, które chcą działać na rzecz rozwoju branży i dzielić się wiedzą. Jak powiedziałem wcześniej, wielu naszych ekspertów prowadzi np. własne firmy szkoleniowe. Niewykluczone, że nasz serwis będzie dobrym miejscem do nawiązania ciekawej współpracy.

Czy możesz zdradzić, jakich lekcji można się spodziewać w najbliższym czasie?

W tej chwili można zapoznać się z czterema lekcjami, kilkanaście kolejnych jest w przygotowaniu. Mogę powiedzieć, że w niedługim czasie pojawi się materiał dotyczący np. roli managera w salonie czy profesjonalnego prowadzenia recepcji. Treść artykułów, jak wspomniałem, zależy również od naszych czytelników. Zachęcamy do lektury, komentowania, zadawania pytań i wprowadzania w życie wszystkich dobrych porad naszych ekspertów.

Zapraszamy na akademiaversum.pl!

[Głosów:0    Średnia:0/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link