Doskonały marketing to doskonała obsługa klienta
Jak budować relacje z klientem?
Troska o zadowolenie klientów to fundament skutecznego marketingu. Ich satysfakcja ma bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku Twojego biznesu, ponieważ zadowolony klient chętnie dzieli się dobrymi wrażeniami z innymi. Dlatego właśnie tak ważne są wysoka jakość obsługi i znajomość potrzeb klienta w salonie. Zasadniczą rolę w tej kwestii odgrywają Twoje umiejętności komunikacyjne, które powinieneś stale rozwijać.
Dlaczego? Bo to dzięki nim jesteś w stanie nawiązywać długotrwałe, pozytywne relacje z klientami i dobrze poznawać ich potrzeby. Tajemnica sukcesu w tym zakresie opiera się na trzech prostych zasadach:
- zadawaj pytania,
- uważnie słuchaj,
- zapisuj w systemie.
Znakomita obsługa klienta w salonie
Wracając do zaufanego specjalisty klient wierzy, że oddaje się w ręce osoby, która doskonale wie, czego mu potrzeba. To właśnie przekonanie, że może liczyć na perfekcyjną obsługę, zachęca go do powrotu w Twoje progi. Aby nie zawieść oczekiwań – a tym samym zaufania klientów, powinieneś starannie przygotowywać się do każdej wizyty. Pomogą Ci w tym nowoczesne narzędzia, takie jak elektroniczne karty klientów. Odnotujesz w nich wszystkie istotne informacje na temat każdej osoby korzystającej z usług Twojego salonu. Listę wykorzystanych zabiegów i zakupionych produktów, informacje na temat alergii, zdjęcia (na przykład przed i po zabiegu) i inne załączniki, a także wszelkie dodatkowe komentarze. Warto pamiętać, że na budowanie trwałych, pozytywnych relacji, bardzo często wpływają drobiazgi – nawet takie, jak podanie klientowi jego ulubionej kawy. Prowadzenie kart klientów daje Ci łatwy dostęp do historii wizyt, pomagając stale podnosić jakość obsługi w salonie, a jednocześnie śledzić efekty zabiegów i pracy Twojego zespołu.
Regularna komunikacja
Podstawą każdej trwałej relacji jest stała komunikacja. Zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy z klientami, to właśnie ona pozwala Ci utrzymać więź z drugim człowiekiem. Dbając o kontakt ze swoimi klientami, dajesz im poczucie, że zależy Ci na dobrych stosunkach z nimi, a jednocześnie upewniasz się, że nie zapomną o Twoim istnieniu. Problem w tym, że w natłoku codziennych obowiązków często brakuje czasu, aby zatroszczyć się o te kwestie. Istnieje jednak rozwiązanie. W profesjonalnym oprogramowaniu do zarządzania salonem znajdziesz bowiem funkcje usprawniające komunikację z klientami i pozwalające zautomatyzować ogromną część tego procesu. Automatyczny system powiadomień, wysyłając do klientów wiadomości SMS z przypomnieniami o nadchodzących wizytach, wyręczy Cię z konieczności potwierdzania ich przez telefon. Opcja wysyłania e-maili lub SMSów do wszystkich lub wybranych klientów z bazy pomoże Ci w prowadzeniu kampanii promocyjnych. Z kolei narzędzie do marketingu automatycznego zadba o to, aby klienci stale do Ciebie wracali.
Efektywny program lojalnościowy
Stali klienci to największy skarb dla każdego salonu. To dzięki nim biznes istnieje i rozwija się. Aby zdobyć ich jak najwięcej, warto wprowadzić rozwiązania, które zachęcą klientów do powrotu, szerzenia pozytywnych opinii o Twoich usługach oraz polecania ich swoim znajomym i bliskim. Program lojalnościowy to właśnie jedno z takich rozwiązań. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania salonem prowadzenie go to dla managera i pracowników gabinetu czysta przyjemność, nie wymagająca wielkiego wysiłku, ani dużych nakładów czasu. Jest to także odpowiedź na rosnące wymagania klientów, którzy oczekują nowoczesnych, elektronicznych rozwiązań, zmęczeni noszeniem w portfelu pliku staromodnych karteczek na pieczątki.
W czasach rosnącej konkurencji prowadzenie odnoszącego sukcesy SPA jest w zasadzie niemożliwe bez wsparcia profesjonalnego systemu takiego jak Versum. To właśnie on, dzięki ogromnej ilości praktycznych funkcji, pozwala nam zapewniać klientom salonu zachwycającą jakość obsługi i prowadzić efektywny marketing. Z jego pomocą bez problemu zadbamy o wszystkie ważne aspekty działania salonu, oszczędzając sobie i swoim pracownikom niepotrzebnego stresu i ciągłego ścigania się z czasem.