8 skutecznych rozwiązań na 8 problemów w salonie urody
Zarządzanie salonem w branży beauty niesie za sobą wiele wyzwań. Paradoksalnie, im większy i lepiej prosperujący biznes, tym więcej nowych trudności. Choć oczywiście lepiej zapobiegać niż leczyć, nie sposób przewidzieć każdy potencjalny problem. Podpowiadamy zatem, jak je rozwiązywać!
Nierzadko zdarza się, że problemy w salonie kosmetycznym można rozwiązać znacznie łatwiej i szybciej, niż mogłoby się wydawać. Niestety nie zawsze od razu udaje Ci się znaleźć idealną receptę, przez co niepotrzebnie tracisz swój cenny czas i nerwy. Sprawa wygląda zupełnie inaczej, jeżeli korzystasz na co dzień z odpowiednich narzędzi, z którymi pokonywanie nowych przeszkód (a także zapobieganie im) odbywa się wręcz naturalnie – bez nadmiernego wysiłku i zbędnego stresu.
Oto przykłady – 8 skutecznych rozwiązań na 8 problemów, z którymi boryka się większość salonów fryzjerskich czy kosmetycznych.
Problem nr 1: Wyobraź sobie papierowy zeszyt z grafikiem i terminami wizyt na najbliższy miesiąc. A teraz wyobraź sobie przewrócony przypadkowo kubek kawy, która zalewa ów zeszyt i doszczętnie niszczy wszystkie zawarte w nim notatki. A może ktoś niechcący wyrzucił go do kosza wraz ze stertą niepotrzebnych papierów?
Rozwiązanie: Korzystaj z elektronicznego kalendarza. Ciesz się pozbawionym chaosu terminarzem wizyt, przejrzystym grafikiem i klarownym podziałem zadań. Zapewnij sobie i swojemu zespołowi nieograniczony, zdalny dostęp do terminarza, a wraz z nim większy komfort pracy i większe bezpieczeństwo.
Problem nr 2: Chcesz zapewniać każdemu klientowi perfekcyjną obsługę, ale przy tylu osobach trudno jest Ci pamiętać o wszystkich ważnych kwestiach lub, co gorsza, zdarzyło Ci się pomylić panie o podobnych nazwiskach? Segregator z notatkami też nie sprawdza się najlepiej, bo kto miałby czas przeszukiwać te opasłe tomy przed każdą wizytą?
Rozwiązanie: Poznaj przejrzystą bazę i karty klientów wraz z historią wizyt. Kolejne elektroniczne rozwiązanie, dające Ci możliwość dodawania notatek, kopii dokumentów, a także zdjęć – np. „przed i po”. Wygodna wyszukiwarka pozwoli Ci w kilka sekund dotrzeć do informacji, których akurat potrzebujesz i zawsze idealnie przygotować się do spotkania z klientem.
Problem nr 3: Przerywanie wykonywanej akurat usługi w celu odebrania telefonu nie wygląda dobrze w oczach obsługiwanej osoby. Z drugiej strony nieodebrany telefon to ryzyko utraty potencjalnego klienta. Jak zadbać o obie strony?
Rozwiązanie: Udostępnij swoim klientom rezerwację online. Pozwól im samodzielnie, wygodnie umawiać się na wizyty w Twoim salonie i zaoszczędź czas poświęcany dotąd na odbieranie telefonów. Zyskaj wirtualnego recepcjonistę, który sprzedaje Twoje usługi nawet poza godzinami pracy salonu i z radością obserwuj, jak Twój kalendarz zapełnia się sam.
Problem nr 4: Klient to tylko człowiek, a rzeczą ludzką jest zapominanie. Szkoda tylko, że czasami krótka pamięć odbija się na finansach salonu – bo gdy klient niespodziewanie nie zjawia się na wizycie, specjalista nie ma już szans umówić na dany termin nikogo innego, w rezultacie tracąc czas i pieniądze. Z drugiej strony zapominalska osoba ze wstydu, że zawiodła, może już więcej nie wrócić w Twoje progi. Jak tego uniknąć?
Rozwiązanie: Korzystaj z automatycznych przypomnień. Nie trać czasu na samodzielne dzwonienie do klientów, aby upewnić się, że pamiętają o swoim terminie. Zostaw to w rękach nowoczesnych technologii i zminimalizuj ilość przegapionych wizyt nawet o 70%!
Problem nr 5: Klient zjawia się w salonie, ale pomimo, że odpowiedni specjalista jest gotów go przyjąć, wizyta nie może się odbyć, ponieważ z niezbędnego sprzętu korzysta ktoś inny. To fatalny scenariusz, który psuje relacje z klientem i negatywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy.
Rozwiązanie: Dobry system do zarządzania salonem pomoże Ci zadbać o to, aby narzędzia niezbędne do zrealizowania usługi były do dyspozycji w odpowiednim czasie. Podczas umawiania wizyty automatycznie sprawdzi dostępność sprzętów lub pomieszczeń i zaproponuje właściwy termin.
Problem nr 6: Chcesz sprzedawać swoim klientom karty podarunkowe i karnety na pakietu usług, ale kłopoty z rozliczaniem i ewidencjonowaniem ich spędzają Ci sen z powiek? Boisz się, że przez to zamiast zyskać, możesz stracić na takich rozwiązaniach?
Rozwiązanie: W kompleksowym systemie do zarządzania SPA czy salonem znajdziesz funkcje, które sprawią, że wszelkie czynności związane z zarządzaniem bonami i karnetami staną się łatwe i wolne od pomyłek. Ciesz się z korzyści i nie martw o formalności!
Problem nr 7: Liczby potrafią sprawić wiele trudności, szczególnie, gdy mowa o obliczaniu wynagrodzeń i prowizji pracowników. Błędy lub niejasności prowadzą do nieporozumień i konfliktów, a te z kolei skutecznie psują atmosferę w salonie – co nie umknie uwadze klientów…
Rozwiązanie: A gdyby tak sprawić, że rozliczenia przestaną być żmudnym obowiązkiem? Wystarczy dobre oprogramowanie, w którym zgromadzone i zestawione są wszystkie dane, których potrzebujesz do comiesięcznych rozliczeń. Częściowa automatyzacja tego procesu pozwoli Ci szybko się z nim uporać i dać swoim pracownikom pewność, że są traktowani uczciwie.
Problem nr 8: Jeden z najgorszych koszmarów każdego salonu to konieczność odprawienia klienta z kwitkiem, gdy okazuje się, że w magazynie nie ma produktów lub kosmetyków niezbędnych do zrealizowania wizyty. Przecież zapasy dopiero co były uzupełniane! A może to już miesiąc temu…?
Rozwiązanie: Nie musisz samodzielnie czuwać nad magazynem i co chwilę nerwowo sprawdzać, czy czegoś w nim nie brakuje. Zrobi to za Ciebie specjalne narzędzie, które – powiązane z Twoim elektronicznym kalendarzem – automatycznie zaktualizuje zużycie kosmetyków po każdej wizycie i przypomni Ci o uzupełnieniu zapasów. A nawet przygotuje dla Ciebie listę zakupów! Z jego pomocą bez trudu poradzisz sobie także z inwentaryzacją. Łatwo, szybko i bez stresu.
Choć prowadzenie własnego salonu kosmetycznego to cała masa obowiązków, nie musisz mieć super mocy, aby poradzić sobie ze wszystkim. Korzystając z nowoczesnych rozwiązań, takich jak system Versum, z łatwością uporasz się z każdym zadaniem i zapewnisz swoim klientom najlepszą możliwą obsługę. Nie znasz jeszcze Versum? Poznaj jego kompleksowe funkcje i przekonaj się, jak wielu problemów pomoże Ci uniknąć!