Rewolucyjne zmiany w Versum
Ostatnich kilka miesięcy było tylko pozornie czasem spokoju. Nasze biura tętniły wytężoną pracą, której efekty mamy zaszczyt i przyjemność zaprezentować dzisiaj. Zapraszamy na spacer po nowym, jeszcze lepszym Versum!
Korzystaj z Versum gdziekolwiek jesteś
Główną ideą, jaka nam przyświecała, było dostosowanie Versum do obsługi na urządzeniach mobilnych – zarówno smartfonach, jak i tabletach. Choć już wcześniej można było korzystać z Versum za pomocą takich urządzeń, teraz będzie to znacznie prostsze i wygodniejsze. Aplikacja automatycznie wykrywa na jakim urządzeniu jest uruchamiana i dostosowuje wygląd, rozmiar oraz rozmieszczenie poszczególnych elementów, tak aby maksymalnie usprawnić pracę. Wprowadzona została możliwość pracy z kalendarzem na ekranach dotykowych. Zmianie uległ również wygląd systemu oraz rozmieszczenie niektórych opcji.
Nowe funkcje
Pracując nad dostosowaniem systemu do pracy na urządzeniach mobilnych, dodaliśmy również szereg nowych, przydatnych funkcji.
Pulpit
Jeśli mielibyśmy wybrać najważniejszą nowość w zaktualizowanej wersji systemu, to obok udoskonalonej obsługi na urządzeniach mobilnych byłby to bez wątpienia Pulpit Versum. Dzięki pulpitowi zyskasz błyskawiczny podgląd aktualnej sytuacji w salonie. Znajdziesz na nim informacje na temat bieżących statystyk i trendów rozwojowych, a czytelne wykresy pozwolą szybko ocenić kondycję salonu. Z poziomu pulpitu sprawdzisz aktualny stan kasy oraz listę najbliższych wizyt. Znajdziesz tutaj również listę zadań do wykonania oraz najważniejszych aktywności użytkowników na koncie.
Zadania
Aby nie zapomnieć o istotnych sprawach, którymi zamierzasz się zająć, możesz teraz dodawać zadania, a system w odpowiednim czasie wyświetli komunikat z przypomnieniem. Zadania możesz również przydzielać innym użytkownikom systemu. Znacznie ułatwi to komunikację i organizację pracy w salonie, a Twoja recepcja wreszcie uwolni się od poprzyklejanych wszędzie żółtych karteczek.
Rejestr aktywności
Sekcja rejestr aktywności zawiera listę najważniejszych aktywności przeprowadzonych na koncie przez poszczególnych użytkowników systemu. Dzięki niej dowiesz się o wszystkich istotnych zdarzeniach, takich jak otwarcie lub zamknięcie kasy, edycja bądź usunięcie z systemu danych (wizyty, konta pracownika, historii sprzedaży itp.) oraz wielu innych. Od tej pory żadna istotna zmiana na koncie salonu nie umknie Twojej uwadze!
Główna wyszukiwarka
Główna wyszukiwarka dostępna jest w górnym menu, niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajdujesz. Pozwala ona na błyskawiczne wyszukanie klientów, pracowników, produktów oraz usług. Wystarczy tylko wpisać odpowiednie zapytanie, takie jak nazwisko, numer telefonu klienta lub nazwę produktu, a system pokaże wszystkie powiązane dane. Dzięki temu nie trzeba będzie przechodzić przez kilka kolejnych okienek, aby dotrzeć do interesujących nas informacji.
Aktualizacje istniejących funkcji
Nowości opisane powyżej to tylko wierzchołek góry lodowej. Oprócz zupełnie nowych funkcji, obecna aktualizacja objęła również większość z istniejących do tej pory. Oto najważniejsze z nich.
Kalendarz
Ilość terminarzy pracowników, jaka jest w stanie pomieścić się na pojedynczej stronie kalendarza, zależna jest w dużej mierze od wielkości ekranu, z jakiego korzystamy. Jeśli salon zatrudnia dużą liczbę pracowników, może się zdarzyć, że część z nich zostanie przeniesiona na kolejne strony kalendarza. Tymczasem często konieczne jest zestawienie ze sobą terminarzy pracowników, którzy blisko ze sobą współpracują, np. wszystkich kosmetyczek, tak aby mieć możliwość szybkiego odnalezienia wolnego terminu u któregoś z nich. Aby rozwiązać ten problem, wprowadziliśmy w kalendarzu możliwość tworzenia własnych widoków, czyli innymi słowy grup pracowników wyświetlanych w kalendarzu. Wybierając dany widok błyskawicznie zestawisz ze sobą terminarze poszczególnych pracowników i odnajdziesz wolne terminy. Ulepszony został również widok miesięczny: pokazane są godziny pracy, a wizyty mają określoną wysokość, co zwiększa czytelność.
Pracownicy
Dział Pracownicy przeniesiony został do Ustawień. Nie jest to jednak najważniejsza zmiana. Pracownicy, z którymi kończymy współpracę są z oczywistych względów usuwani z systemu. Czasem jednak istnieje potrzeba sprawdzenia ich danych lub statystyk. Nowe Versum pozwala na sprawdzenie danych takiego pracownika oraz historii jego wizyt, a jeśli zajdzie taka potrzeba – również jego przywrócenie. Wszystko to zrobisz teraz samodzielnie w ciągu dosłownie kilku sekund. Z kolei dodając nowego pracownika możesz zdecydować, czy będzie on miał indywidualny dostęp do systemu czy nie. W pierwszym przypadku możesz pracownikowi ustawić hasło samodzielnie lub wysłać mu wiadomość email z zaproszeniem, przy pomocy którego aktywuje konto i własnoręcznie utworzy hasło do logowania. Aby ułatwić dostęp do systemu, możesz również utworzyć nazwę użytkownika (login), która będzie mogła być używana do logowania zamiast adresu email. Dzięki temu unikniesz konieczności wpisywania adresów email, które nieraz są długie i trudne do zapamiętania. Jeśli pojawi się taka potrzeba, w wygodny i bezpieczny sposób zablokujesz wybranemu pracownikowi dostęp do systemu.
Statystyki
W dziale Statystyki pojawiła się bardzo przydatna opcja – otwieranie i zamykanie kasy. Dzięki temu zyskasz pełną kontrolę nad przepływami gotówkowymi w salonie, a stan kasy wyświetlany w systemie będzie zgodny ze stanem faktycznym. Koniec zapisywania tak istotnych i poufnych informacji na świstkach papieru! Wprowadziliśmy również drobną poprawkę w pozostałych raportach – od teraz tabele zawierają podsumowanie z sumami wartości w poszczególnych kolumnach.
Ustawienia
Poszczególne opcje działu Ustawienia przypisane zostały do odpowiednich kategorii. Przykładowo, opcje zarządzania etykietami wizyt przeniesione zostały do kategorii kalendarz, a opcje dodatkowych pól na karcie klienta, zarządzania grupami klientów oraz trybu ochrony danych osobowych do kategorii klienci. Pojawiła się również możliwość samodzielnego dodawania i kadrowania logo salonu w panelu rezerwacji online.
Co dalej?
To nie koniec zmian w nadchodzącym czasie. Planujemy dalsze aktualizacje oprogramowania dla fizjoterapeutów i salonów beauty, o których będziemy informować na bieżąco.