Jak dobrze zaplanować akcję promocyjną w salonie kosmetycznym?

Jak zaplanować akcję promocyjną w salonie kosmetycznym?

W całym roku jest mnóstwo okazji by promować swój salon urody. Dziś zdecydowaliśmy poruszyć temat organizacji akcji promocyjnych w salonach kosmetycznych z wykorzystaniem narzędzi jakie daje Versum. Aby dobrze przeprowadzić promocję, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka podstawowych punktów. Na przykładzie zbliżającego się Dnia Kobiet omawiamy najważniejsze z nich.

1. Pomysł na promocję

Na pewno wiesz, jaka usługa Twojego salonu sprzedaje się najlepiej, a jaką chciałbyś jeszcze bardziej wypromować. Zastanów się jakie zniżki, darmowe usługi lub pakiet zabiegów mogą zainteresować Twoich klientów. Przykładowo dobrym pomysłem na Święto Kobiet są darmowe konsultacje. Możesz dołączyć zniżkę na wybrany zabieg dla każdej pani, która z tych konsultacji skorzystała. Przygotuj treść promocji i zaplanuj w jaki sposób poinformujesz o niej swoich obecnych i potencjalnych klientów.

2. Plan komunikacji

Jeśli chcesz, aby promocja w salonie kosmetycznym zadziałała musisz maksymalnie wykorzystać wszystkie kanały komunikacji jakie posiadasz. Korzystając z terminarza dla salonu kosmetycznego Versum dysponujesz dwoma najlepszymi sposobami informowania klientów, jakimi są: SMS oraz wiadomość email. Koniecznie wykorzystaj też potencjał swojej strony internetowej oraz profilu na Facebook.com.

Każdy z wymienionych kanałów działa trochę inaczej. Dlatego musisz przygotować inną formę wiadomości do każdego z nich.

3. Skuteczny SMS

Wysyłając masową wiadomość SMS z systemu Versum należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Pierwszą jest długość wiadomości. Treść SMS-a musi być maksymalnie krótka i jednocześnie konkretna. Należy tak napisać komunikat, by odbiorca pojął jego sens w ciągu chwili.

Drugim istotnym czynnikiem jest poświęcenie szczególnej uwagi do pierwszego zdania. Początek wiadomości wyświetla się na ekranie startowym większości telefonów. Jest on też widoczny w skrzynce odbiorczej. Jeśli dobrze skonstruujemy pierwsze zdanie, zwiększamy prawdopodobieństwo otworzenia SMS-a.

Pamiętaj też o podpisaniu wiadomości podaniu danych kontaktowych.

Wiadomość do klienta o promocji w salonie kosmetycznym

4. Skuteczna wiadomość email

Dzięki Versum możesz w prosty sposób wysłać spersonalizowaną wiadomość email do wszystkich klientów, którzy podali adres email przy rezerwacji. Jak działa narzędzie do wysyłki email pisaliśmy tutaj. Dziś publikujemy kilka wskazówek, które sprawią, że email będzie skuteczny.

Pamiętaj o odpowiednim tytule maila. Musi być na tyle intrygujący i ciekawy, aby zachęcić odbiorcę do otworzenia wiadomości.

Kolejna rzecz to treść. Zadbaj o to, aby tekst nie był długi i “zbity w jeden blok”. O wiele wygodniej czyta się maila, który podzielony jest na akapity, punkty i podpunkty. Wyróżnij też odpowiednie słowa kluczowe (kwotę zniżki, cenę po promocji, nazwę zabiegu). Używaj prostego języka i krótkich zdań. Komunikat będzie wtedy czytelny i lepiej przyswajalny.

Jeśli chcesz zamieścić grafikę w wiadomości email, poprzedź ją tekstem wprowadzającym. Wiele skrzynek pocztowych blokuje odbiór obrazów w wiadomości. Musisz przekonać odbiorcę, że warto odblokować obraz w Twojej wiadomości.

5. Skuteczny post na Facebooku

Większość salonów urody posiada swój profil firmowy na Facebooku, dlatego warto poruszyć również ten temat.

Atrakcyjne zdjęcie podniesie popularność Twojego postu. Obraz musi być związany tematycznie z treścią postu. Najlepiej, jeśli na grafice zawarty jest opis promocji. Użytkownicy Facebooka więcej uwagi poświęcają napisowi na zdjęciu niż treści postu. Zachęć również do udostępnienia zdjęcia przez swoich fanów. Przykładowo: “Udostępnij to zdjęcie i zaproś przyjaciółki na wspólną wizytę w naszym salonie”.

6. Bony upominkowe

Zawsze miej przygotowane vouchery upominkowe o różnej wartości. Zamieść ogłoszenie na drzwiach lub w gablocie o możliwości zakupu takiego bonu. Na pewno nie jeden przechodzący obok mężczyzna będzie Ci wdzięczny za podsunięcie takiego pomysłu na prezent. Dobrym rozwiązaniem może okazać się współpraca z pobliską kwiaciarnią, do której zapewne ustawi się kolejka panów w Dzień Kobiet.

7. Mierzenie skuteczności promocji

Przygotowanie promocji i materiałów z nią związanych to dość spory wysiłek. Warto mierzyć skuteczność takich działań, aby wiedzieć które przyniosły najlepszy efekt. Najprostszą metodą jest wywiad z klientem. Każdą klientkę można zapytać skąd się dowiedziała o promocji w gabinecie. W ten sposób dowiesz się jakie narzędzia komunikacji zadziałały najlepiej i co poprawić przy kolejnych akcjach promocyjnych.

Podsumowując – wszystko zaczyna się od pomysłu. Rynek usług jest bardzo dynamiczny, a konkurencja rośnie jak grzyby po deszczu. Stąd tak ważne jest, aby się odróżnić i być w stałym kontakcie z klientami. To właśnie korzyść, jaką daje organizacja różnych akcji promocyjnych w salonach kosmetycznych. Pamiętajmy jednak, że działania marketingowe dobrze jest zaplanować na cały rok z góry. Nie zaskoczą nas wtedy niespodziewane braki wizytówek czy bonów upominkowych.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się przydatne. Zachęcamy do dyskusji pod tym postem lub na naszym Facebooku.

Życzymy samych sukcesów na Dzień Kobiet i przez cały rok!

Nie masz jeszcze Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:1    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link

Czytasz jeden z naszych artykułów eksperckich.

Wypełnij formularz aby otrzymać dostęp do
pełnej treści.


Pracujem
Chcę więcej!

Czytasz jeden z naszych artykułów eksperckich. Wypełnij formularz, aby otrzymać dostęp do pełnej treści.
 
Chcę więcej!