Wiadomości automatyczne sposobem na skuteczną komunikację z klientem
Automatyczne przypomnienia o wizytach, życzenia urodzinowe i imieninowe pozwalają na spore oszczędności czasu i pieniędzy i pomagają budować pozytywne relacje z klientami, ciesząc się zasłużenie ogromną popularnością wśród użytkowników Versum.
Aby jeszcze lepiej wykorzystać potencjał, jaki oferuje automatyczna komunikacja z klientami, wprowadziliśmy nowe wiadomości automatyczne: powiadomienia o wizytach, czyli potwierdzenie rezerwacji, powiadomienie o zmianie terminu oraz powiadomienie o odwołaniu rezerwacji. Dodaliśmy również nowe opcje wysyłki przypomnień o wizytach.
Nowe wiadomości automatyczne: powiadomienia o wizytach
Aby wykorzystać potencjał jaki stwarza regularny, bezpośredni kontakt z klientem, Versum wprowadza nowe rodzaje powiadomień o wizytach. Od tej pory masz możliwość nie tylko przypominać klientowi o wizycie, ale również potwierdzać nowe rezerwacje (dzięki czemu klient w dowolnym momencie sprawdzi na kiedy jest umówiony), informować o zmianach terminu wizyty (klient zostanie w porę uprzedzony o zmianach) lub jej odwołaniu (zachęcisz klienta do umówienia się na inną datę w terminarzu dla fryzjera, dzięki czemu wizyta nie “przepadnie”).
Dzięki powiadomieniom o wizytach klient ma poczucie, że jest na bieżąco i nie ominą go żadne informacje związane z jego rezerwacjami – ani aktualnymi promocjami. Umieszczając w powiadomieniach o wizytach informacje o bieżących promocjach nie tylko znacząco zwiększasz prawdopodobieństwo, że klient stawi się na umówioną wizytę, ale również, że skorzysta z dodatkowej oferty.
Nowość w przypomnieniach – priorytet rodzaju wysyłanej wiadomości
Nowe wiadomości automatyczne to nie jedyne zmiany dotyczące wysyłki wiadomości. Rozbudowany został sposób wysyłki przypomnień, umożliwiając precyzyjny wybór typu wiadomości, jaka ma być wysłana. Masz możliwość wybrania jednej z poniższych opcji:
- Preferuj wiadomość SMS – Jeśli w karcie klienta podano prawidłowy numer telefonu, wiadomość zostanie wysłana jako SMS. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany email.
- Preferuj wiadomość email – Jeśli w karcie klienta podano prawidłowy adres email, wiadomość zostanie wysłana jako email. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany SMS.
- SMS – Wysłana zostanie wyłącznie wiadomość SMS.
- Email – Wysłana zostanie wyłącznie wiadomość email.
- SMS i email – Wysłana zostanie wiadomość SMS oraz email.
Jak wykorzystać wiadomości automatyczne w celach promocyjnych?
Wiadomości automatyczne są doskonałym sposobem na zmniejszenie ilości nieodbytych wizyt i strat z tym związanych. Umożliwiają one stały kontakt z klientem, pomagając budować trwałe, pozytywne relacje. Mogą być jednak wykorzystane również w celach promocyjnych i posłużyć do zwiększenia przychodów. Wystarczy, że w treści przypomnienia oraz powiadomień o wizytach dodasz informacje o aktualnych promocjach lub wydarzeniach z życia Twojej firmy. Trudno wyobrazić sobie skuteczniejszą – i tańszą! – metodę promocji niż wiadomość SMS skierowana bezpośrednio do klienta dzień przed jego wizytą.
Równie dobrą – a pod pewnymi względami nawet lepszą – okazją do dyskretnej i skutecznej promocji jest wysyłka życzeń okolicznościowych.
Urodziny i imieniny to wyjątkowa okazja dla każdego, a klienci bynajmniej nie są tu wyjątkiem! Wręcz przeciwnie, czują się docenieni i mile zaskoczeni faktem, że pamiętają o nich nie tylko najbliżsi, ale również ulubiony usługodawca (czyli Ty!). Jeśli dodatkowo zaskoczysz ich urodzinowym lub imieninowym prezentem w postaci zniżkowego bonu będzie im tym bardziej miło, a Ty będziesz mieć pewność, że skorzystają z Twojej oferty.
Mało tego – życzenia okolicznościowe to również doskonały sposób, aby pozyskać nowych klientów. W jaki sposób? Nikt nie lubi świętować w samotności. Jeśli klientka oprócz życzeń otrzyma również zniżkę dla siebie oraz dwóch znajomych, nie tylko sprawisz jej przyjemność i zachęcisz do odwiedzin, ale również pozyskasz dwie nowe klientki! Pomyśl tylko jak korzystnie wpłynie to zarówno na ilość nowych klientów, jak i budowanie relacji z istniejącymi.
Możliwość wysyłania wiadomości automatycznych jest dostępna bezpłatnie we wszystkich planach abonamentowych Versum. Koszt wysłanych SMSów rozliczany jest na standardowych warunkach, zgodnie z regulaminem korzystania z oprogramowania.
Jeszcze więcej możliwości z narzędziem Marketing Automatyczny
Nowe rodzaje powiadomień to zaledwie wstęp do pełnych możliwości jakie oferuje automatyzacja marketingu. Dowiedz się więcej o dodatku Marketing Automatyczny, który dostarczy Ci szereg narzędzi, dzięki którym skutecznie wypromujesz Twoją firmę. Więcej szczegółów na temat tego dodatku znajdziesz w artykule Marketing Automatyczny: szybko, łatwo, skutecznie.